L’Equip de Govern va presentar ahir el balanç de la seva acció durant el 2009, així com les principals mesures i projectes que portarà a terme els pròxims mesos. En una exposició pública a la Casa de Cultura, van intervenir tots els regidors del govern municipal excepte l’alcalde, Fran Morancho, de baixa per malaltia.
En un primer terme, el primer tinent d’alcalde, Miquel Anguera, va llegir un missatge en nom de l’alcalde on afirmava que malgrat les diferències ideològiques dels membres que conformen el govern local sempre han estat d’acord i units a l’hora de treballar per la millora de la qualitat de vida de les persones. A la vegada, assegurava que “la nostra acció de govern ha estat marcada per una situació no esperada quan vam iniciar la legislatura, una crisi econòmica que ha colpejat durament el nostre municipi, i també, els comptes de l’Ajuntament. Aquest fet, però, lluny de rebaixar-nos a la desiŀlusió i el pessimisme, ens ha fet més forts, i ens ha convençut encara més per a treballar i dedicar els màxims esforços a les persones, a les famílies, i a aquells ciutadans que passen per mals moments”.
Medi Ambient i Urbanisme
El regidor d’Habitatge, territori i sostenibilitat, Carlos Cartiel, va fer un repàs a la seva àrea destacant els resultats “sensacionals i espectaculars” que ha obtingut durant el darrer any el servei de recollida de residus i neteja Teu i Net. Va destacar l’increment en la recollida selectiva de brossa i les campanyes amb establiments del municipi.
També va posar de manifest l’esforç que ha fet l’Ajuntament per a millorar les platges i el litoral, i va recordar els més de 204.000 euros de subvenció que ha aconseguit el consistori per a millorar els serveis de les platges Pixerota i Cristall. Així mateix, va destacar el projecte del passeig de les cales que s’iniciarà en els pròxims dos anys, i la posada en marxa del Pla de Zones Humides.
Sobre urbanisme, va lamentar la denegació de la Llei de Barris, però va posar esperances en la Llei d’Urbanitzacions, a la qual opta l’Ajuntament amb 300.000 euros per a reordenar les urbanitzacions del Casalot i Masos d’en Blader.
Turisme i Promoció Econòmica
El regidor d’aquesta àrea, Antoni Vernet, va destacar en la seva intervenció molt especialment l’esforç fet al Departament de Turisme per a millorar les seves infraestructures, gran part de la imatge del municipi que només enguany ha atès més de 20.000 visites. Va recordar que s’ha inaugurat una nova oficina a la Plaça de Tarragona, i s’ha millorat la senyalització de la resta.
També sobre aquest aspecte, va explicar que es continuarà la línia ja seguida enguany de promocionar turísticament el municipi en fires i poblacions amb visitants potencials, i que malgrat la rebaixa pressupostària del pròxim any s’intentarà mantenir la qualitat de les activitats programades per al turisme durant l’estiu.
La Diada del Pop, la millora de la Borsa de Treball, la signatura de convenis amb el sector de l’oli del municipi i els càmpings o la Fira de Mont-roig van ser altres accions que ha portat a terme la seva àrea, destacant especialment el Departament de Promoció Econòmica, de recent creació.
Educació i Esports
La regidora Rosa Escoda va fer un repàs als moviments en la millora educativa del municipi que ha fet l’Ajuntament en els darrers temps. En aquest sentit, va destacar l’elaboració d’un projecte per a edificar una nova llar d’infants a Mont-roig, i en el futur, també a Miami, el reforç de la zona educativa de Costa Zèfir, amb la posada en marxa d’un nou CEIP, el Marceŀlí Esquius, i les negociacions fetes amb Educació per a aconseguir en breu que les dues escoles de Miami es converteixin en centres 3-16.
Va destacar l’esforç fet per l’Ajuntament per a fer obres de millora al CEIP Mare de Déu de la Roca després que el Departament d’Educació de la Generalitat en retardés el projecte. També va ressaltar que, de nou, s’han tornat a donar ajudes a les famílies per a comprar llibres i material escolar i s’ha subvencionat el transport escolar.
Sobre esports, va dir que l’Ajuntament treballarà el pròxim any per a aconseguir millorar les instaŀlacions esportives i per millorar, també, l’actual oferta d’activitats.
Cultura, Festes, Joventut i Participació Ciutadana
La regidora d’aquesta àrea, Rosa Tejero, va començar la seva intervenció destacant que, malgrat la rebaixa del 40 per cent en el pressupost destinat a festes, les d’enguany han estat de les millors dels darrers anys. Va recordar, així, les festes de Sant Jaume, amb l’ocupació festiva de la N-340, la Fira de Mont-roig o les festes de Sant Miquel, amb més activitats que mai, així com un Nadal, el d’aquest 2009, replet d’activitats per a tothom.
Sobre Cultura, va explicar que s’han clos amb èxit cicles de titelles i circ, destinades al públic familiar, i que ja s’han iniciat les negociacions amb la Generalitat per a aconseguir l’oficialització dels estudis de l’Aula de Música. Pel que fa a Patrimoni, va explicar que s’està enllestint el projecte “Veus en femení” per a recuperar la memòria històrica del municipi.
Sobre Joventut, Tejero va destacar l’obertura d’un nou Casal de Joves a Miami Platja aquest any, i la posada en marxa d’un nou programa, el Toca el 2, que conjuntament amb el municipi de Vandellòs-L’Hospitalet, permetrà als joves tenir una major oferta de lleure.
Finalment, sobre Participació Ciutadana va explicar que tot i ser un departament nou comença a fer-se veure. El procés participatiu del Nucli Antic, va dir, és només un primer pas d’aquesta nova línia de govern, que, com a més immediat, estendrà la participació també al projecte de l’avinguda de Barcelona de Miami.
Seguretat ciutadana i mobilitat
El regidor Fermín Díaz va recordar que enguany s’ha creat la Junta Local de Seguretat, per millorar l’efectivitat policial al municipi, i que s’ha reforçat la plantilla de la Policia Local.
Va destacar també la construcció d’una nova caserna a Miami per a millorar l’atenció policial que estarà en funcionament en breu, mantenint també l’atenció a Mont-roig.
També va recordar els esforços que ha fet l’Ajuntament per a millorar la connectivitat del municipi amb la resta del Camp amb transport públic. També en la comunicació viària, posant com a exemple la Ronda de la Generalitat o l’obertura de l’A-7 amb sortides a Mont-roig i Miami. Sobre aquest aspecte va expressar la voluntat de l’Ajuntament de no parar fins a aconseguir que aquesta darrera, la de Miami, estigui iŀluminada com la resta.
Obra pública i Serveis
El regidor de Serveis Territorials i Espais Públics, Ferran Pellicer, va evitar fer una enumeració de la multitud de projectes i obres públiques que ha endegat l’Ajuntament en aquest any o està a punt de posar en marxa. Sí va traslladar, en canvi, la voluntat de l’Equip de Govern de seguir treballant en una de les seves prioritats: que tots els veïns del municipi tinguin serveis bàsics, com el clavegueram.
Pellicer també va destacar l’impuls a l’asfaltatge i pavimentació de carrers com un dels objectius més importants per al 2010, atenent les demandes de la ciutadania. Es faran actuacions, va dir, a l’Era, a l’Avinguda del Príncep d’Espanya i a altres vials del municipi.
Acció Social
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Acció Social, Miquel Anguera, va destacar que aquesta àrea s’ha vist obligada a incrementar la seva despesa en el darrer any degut a la situació econòmica. Va destacar la feina que es fa des d’aquesta regidoria per a atendre famílies que passen per mals moments, fet que ha provocat el necessari increment, també, de personal i infraestructures.
Per altra banda, com a projectes importants, va explicar que es treballa per a fer realitat el Casal i futura residència de la tercera edat a Mont-roig, projecte que s’acollirà a la segona convocatòria dels Fons Zapatero, i va recordar la posada en marxa del nou CAP a Miami, en funcionament des del passat estiu.
17/12/2009
L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha contractat, gràcies al suport dels Plans Extraordinaris d’Ocupació Local, 26 persones que es trobaven en situació d’atur. La gran majoria estaven professionalment...
[ Seguir llegint ]
El Ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha ratificat convenis i ha aprovat aceptar subvencions d’altres administracions, la més destacada de les quals la del Pla de Barris. D’aquesta manera...
[ Seguir llegint ]
La Festa Major de Sant Jaume de Miami Platja ha tornat a ser tot un èxit. Un any més, milers de persones han sortit al carrer per gaudir de les festes, i molt especialment, de la Festa de la N-340. Aquesta...
[ Seguir llegint ]
L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, i la consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, han presidit aquest matí l’acte de col·locació de la primera pedra del futur Centre...
[ Seguir llegint ]
Des de l'Ajuntament volem fer les coses bé i ens agrada millorar els serveis que oferim.
Per això, si tens algun dubte, queixes o suggeriments, t'agrairíem que ens ajudéssis fent-nos-els arribar mitjançant el formulari.
Si ho prefereixes, ens pots fer arribar les teves opinions directament, sense necessitat d’omplir els camps del formulari, fent la gestió amb la teva identificació electrònica:
La identificació electrònica o digital serveix per a poder validar la identitat dels usuaris a través d’Internet a l’hora, per exemple, de fer gestions on-line amb les administracions públiques. Aquesta identificació es pot sol·licitar a qualsevol de les Entitats de Registre habilitades, les més properes de les quals són l’Oficina de Mont-roig de BASE-Gestió d’Ingressos de la Diputació de Tarragona (c/Sol, 10) i l'oficina de BASE-Gestió de tributs a Miami Platja (Av Barcelona 218).